Publikováno 6. února, 2020
Jak na úspěšný webový copywriting? Řiďte se 4 pravidly
Chcete se pustit do tvorby obsahu, který prodá vaše výrobky a služby? Ale tápete, jak na to? Přečtěte si 4 základní pravidla webového copywritingu.
Pište jazykem vaší cílové skupiny
Při tvorbě webového obsahu mějte vždy před očima člověka, pro kterého texty tvoříte. Pomoct si můžete třeba jednoduchou analýzou zákazníka v podobě person. Jedná se o takový fiktivní profil osoby, který symbolizuje ideálního uživatele vašich produktů a služeb.
Při tvorbě textů je potřeba myslet na to, že jinak se přistupuje k teenagerům, jinak k lidem v produktivním věku a jinak k seniorům.
Pokud patříte mezi živnostníky nebo malé firmy, snažte se vypustit strohé „my“. A místo toho mluvte sami za sebe a podepisujte se vlastním jménem.
TIP: Je pro vás tvorba webu na míru příliš obtížná? Nechte si jej vytvořit tak, aby podpořil vaše obchodní cíle.
Myslete na aktuální a pravidelný obsah
Říkáte si, že by na vašem webu rozhodně neměl chybět blog? Nejprve se ale ujistěte, že zde máte co publikovat. A že budou vaše články vycházet alespoň trochu pravidelně (třeba jednou za měsíc či dva).
Nepublikujte zde obsah, který vaše čtenáře pravděpodobně zajímat nebude. Udělejte si jasno v tom, zda píšete pro naprosté laiky, nebo naopak odborníky ve svém oboru.
Váš obsah by měl být vždy aktuální. Žijeme v době internetu a veškeré informace jsou dostupnější než kdy dříve. Nebojte se toho využít.
Zjednodušujte na maximum
Lidé na internetu prakticky nikdy nečtou celý text od začátku až do konce. Spěcháme. A podle toho by měly vypadat i vaše texty. V praxi to znamená, že musíte psát krátká a úderná sdělení. Soustřeďte se na krátké a jednoduché věty. A krátké odstavce.
Skvělým řešením je, když napíšete text jako obvykle. A poté jej projdete a postupně vyškrtáte vše, co je v něm zbytečné.
Zakomponujte výzvy k akci
Sepsali jste skvělý text, který perfektně popisuje vaše výrobky, či služby. Ale nechybí tomu ještě něco? Návštěvníka musíte vyzvat k akci. Jinak vám po přečtení jednoduše a rychle a odejde.
Jak taková výzva k akci může vypadat? Vsadit můžete na textový odkaz, tlačítko, nebo rovnou formulář. Návštěvníkovi řekněte, co chcete, aby udělal. Má se zaregistrovat? Vložit si výrobek do košíku? Nebo vás kontaktovat?
Pamatujte na to, že bez výzev k akci se zbytečně připravujete o možné konverze.
Chcete si nechat vytvořit profesionální a obchodně úspěšný web? Více informací zjistíte na www.mdwebdesign.cz.