Publikováno 5. ledna, 2016
Údržbou firemního areálu si budujete dobrou image
Menší podniky se často ptají, proč je facility management tak důležitý. S prvními centimetry sněhu však začíná být čím dál jasnější, že bez jedné z jeho složek – úklidu areálu – to prostě nepůjde.
Facility management zahrnuje mnoho podpůrných činností, které jsou nutné k fungování firmy. Jedná se vlastně o cokoliv týkající se správy a údržby budov a ploch. V zimním období je aktuální především odhrnování sněhu a údržba komunikací.
Mnoho podniků se na těchto činnostech snaží ušetřit. Sníh odhrnují jednou za čas, když má zrovna některý ze zaměstnanců volnou chvilku, posyp ve firemním areálu vůbec neřeší a doufají, že sníh padající ze střechy nikoho nezraní. Proč to takhle nedělat?
Úklid se vyplatí vám i vašim zákazníkům
Pokud chcete být úspěšnou a výdělečnou firmou, vaším primárním úkolem je potěšit zákazníky. Udržovaný areál je určitě cestou, jak toho dosáhnout. Vybudujete si dobrou image a zákazníci se k vám budou vracet mnohem raději než do firem, kde nemají kde zaparkovat, brodí se sněhem, nebo uklouznou na zledovatělé zemi.
Prospějete tím i sami sobě. Bezpečnostní rizika hrozí také vám. I na vaše auto se může sesypat led ze střechy, i vy můžete uklouznout na ušlapaném ledu před dveřmi prodejny. Teoreticky by to byl ten lepší případ, protože kdyby se něco takového stalo zákazníkovi, mohli byste z toho mít ještě velké problémy. Jedním z největších by byla i ztráta dobré reputace.
Jak to řešit?
Větší firmy mají často přímo pracovníka, který se stará o facility management, v případě menších společností to nemá cenu. Vyjde lépe, když si zaplatíte služby firmy na pravidelný úklid sněhu.
Na kolik vás zimní údržba přijde, nelze přesně říci. Odpadá však nejen mzda vlastního pracovníka, ale i náklady na pořízení potřebného vybavení. Můžete to nezávazně vyzkoušet například u firmy AVE.cz. Na webu najdete formulář, který vyplníte, a oni se vám sami ozvou.
Pamatujte, že ti nejlepší dbají na každý detail. Upravený areál a jeho okolí by měl být stejnou samozřejmostí jako váš vlastní upravený zevnějšek. Je to jedna z těch nenápadných maličkostí, které vám pomohou vybudovat si u zákazníků i dodavatelů image spolehlivého partnera.