Publikováno 30. října, 2015
Naučte se přijímat kritiku
Umět přijímat kritiku není jednoduché a často v situaci, kdy nás někdo za něco kritizuje, reagujeme tak, že sami pliveme na dotyčného špínu jen proto, abychom se od kritiky očistili a ukázali na chyby toho, kdo nás kritizuje. Spousta z nás se řídí heslem, že nejlepší obrana je útok a to také dělají. Jenže tudy cesta nevede, i když si spousta z nás myslí, že dělají správnou věc.
Pokud jde o kritiku neoprávněnou, pak v nás vyvolává kritika velmi silné emoce. Pokud vás někdo kritizuje neoprávněně, projevte lítost, smutek a dejte volný průchod emocím, které cítíte. Nejčastěji se s kritikou setkáváme v zaměstnání, kde jsou na nás kladeny někdy až nesmyslné požadavky.
Braňte se
Pokud cítíte, že jste opravdu udělali pro danou věc maximum, tak se braňte, popište, co vše jste proto, abyste věc dokončili, udělali. Zeptejte se na to, co jste tedy měli udělat lépe proto, aby byl nadřízený s vaší prací spokojen. Navrhněte také to, že to, s čím není váš šéf spokojen, v nejbližší době předěláte. Trvejte na tom, aby vám šéf prozradil to, kde jste konkrétně chybu udělali a jak byste jí měli odstranit. Pokud vám šéf říká, že je něco špatně, tak chtějte vědět to, o čem konkrétně mluví. Pokud na to máte talent, tak se snažte zahrát vše do vtipu. Tím protistranu naprosto odzbrojíte a nebude mít argumenty.
Přiznejte, že jste udělali chybu
Pokud ale skutečně uděláte chybu, tak jí přiznejte. Nesvádějte jí na někoho jiného, ale přiznejte se. Nikdo není neomylný a chybovat je lidské. Navrhněte to, že svou chybu napravíte. Pokud víte, že jste něco udělali dobře, pak si řekněte o pochvalu. Klidně nadřízenému řekněte, že jste udělali něco, co by zcela jistě měl ocenit. Povězte, že jste na projektu skutečně pilně pracovali. Zeptejte se, co říká vašim dobrým výsledkům a chtějte na tu věc slyšet jeho vlastní názor. Nebuďte skromní a nedělejte, že je vše samozřejmost.