Publikováno 2. června, 2020
Máte offline reklamu? A mohla bych ji vidět?
V posledních měsících se život většiny lidí nenápadně přesunul z reálného světa do toho internetového. Přirozeně je následovali také podnikatelé, kteří se do onlinu vrhli s vidinou, že bude pro jejich podnikání spásou. Zapomínat na offline komunikaci se však nemusí vyplatit, a to hlavně u některých typů byznysu. Objevte nové možnosti, jak o sobě dát zákazníkům vědět mimo internet, a vybočte z řady těch, kteří spoléhají jen na online. Možná rychle zjistíte, že rozložení sil mezi obě varianty má něco do sebe.
Na online komunikaci v poslední době sází čím dál více podnikatelů. A není divu. Události z minulých měsíců jasně ukázaly, že u většiny oborů platí jednoduché pravidlo – kdo není na internetu, jako by nebyl vůbec. Svět online marketingu tak úspěšně roste, zároveň se však zvětšuje i konkurence, se kterou na internetu musíte bojovat. Pokud tedy chcete být o krok napřed, rozhodně se vyplatí zvážit, čím se můžete odlišit. Jednou z cest je právě offline komunikace a reklama, která může být ruku v ruce s online aktivitami klíčem k úspěchu. Co přesně tedy můžete vyzkoušet?
Zaměstnanci jsou vaší vizitkou
Pokud máte provozovnu, dbejte na to, aby vaši zaměstnanci udělali na zákazníky skvělý první dojem. Začít můžete třeba vizuální stránkou. Lidé, kteří vás reprezentují, by měli být nejen upravení, ale také snadno rozpoznatelní. Obojí vyřeší vhodně zvolené firemní oblečení. Ať už pořídíte komplet celý stejnokroj a nebo vsadíte jen na tričko s potiskem vašeho loga, zajistíte, že zákazník na první pohled uvidí, na koho se může v provozovně obrátit, a zároveň si pojistíte, že některého z vašich zaměstnanců nenapadne přijít do práce v tričku s nevhodným obrázkem nebo nelichotivým střihem. Zároveň také zvýšíte pravděpodobnost, že vaše firemní barvy nebo logo návštěvníkům provozovny utkví v paměti o něco intenzivněji.
Billboardy, cedule a plakáty jsou pro vás drahý špás?
S offline propagací jsou neodmyslitelně spojeny různé druhy billboardů, bannerů, cedulí a plakátů. Jejich vytvoření a umístění však většinou stojí nejen spoustu peněz, ale také práce, a ne každý menší podnikatel si je může dovolit. Existuje však i jednodušší řešení – zkuste oslovit jiného, přibližně stejně velkého podnikatele, který pro vás není konkurentem, a domluvte se s ním na vzájemné spolupráci – on poskytne místo ve své provozovně pro váš plakát a vy na oplátku pro ten jeho. Podpoříte tak jeden druhého a oslovíte zákazníky, ke kterým by se vaše reklama běžně třeba vůbec nedostala. Tato symbióza vám bude fungovat nejlépe, když si ke spolupráci vyberete byznys, který vaše podnikání hezky doplní.
Vsaďte na starý dobrý dopis
Zdají se vám dopisy v dnešní době jako pořádné retro? Možná jsou, a to je právě to, co je dělá zajímavými. Zatímco mezi hromadou newsletterů se ten váš ztratí jako jehla v kupce sena, dopis v prázdné poštovní schránce bude nepřehlédnutelný. Poštu můžete využít k získání nových kontaktů, například tak, že uspořádáte zajímavou akci nebo ukázku a pošlete hezké osobní pozvánky potenciálním klientům. Milý dopis však potěší i stávající zákazníky. Můžete poslat třeba přání k narozeninám se speciální slevovou poukázkou na vaše produkty či služby.
Inspiraci, jak se svými zákazníky komunikovat offline už máte, nyní nezbývá nic jiného, než přejít do akce. Pořiďte svým zaměstnancům oblečení s potiskem v barvách vaší firmy, začněte spolupracovat s dalšími podnikateli, vytáhněte z šuplíku starý dopisní papír a nebo vymyslete vlastní metodu, která upoutá vaše potenciální klienty.