Publikováno 3. července, 2016
Kromě zaměstnanců se školí i manažeři. Procvičují měkké dovednosti
Nabídka firemních kurzů je dnes už velmi široká. Odborné školení pro vaše zaměstnance či manažery snadno najdete prakticky v každém oboru a není problém zajistit kurzy zaměřené na jedno konkrétní téma, o které máte zrovna zájem.
Z největšího počtu kurzů si logicky můžete vybírat v Praze a Brně. I v případě, že sem budete muset vašeho zaměstnance vyslat z větší vzdálenosti, se ale tyto semináře vyplatí. Právě ve větších městech narazíte na fundované odborníky, kteří jsou jedničkami ve svém oboru, mají zahraniční zkušenost a podílejí se na tvorbě předpisů či nových strategií.
Výhodou externích školení je, že se obvykle úzce specializují na jeden konkrétní problém. Účastníci se tak seznámí s tématem do detailů a mohou se soustředit na konkrétní příklady a případové studie.
Bohatá nabídka kurzů
Jak už bylo řečené, nabídka témat je prakticky neomezená. Zaměstnanci se mohou školit například v oblasti veřejných zakázek, personalistiky, ekologie, financí či práva. Samozřejmě nesmíme zapomenout na jazykové kurzy a semináře zaměřené na práci s různými počítačovými programy.
Kromě toho je k dispozici i řada kurzů pro manažery. Ti si mohou například procvičit svoji schopnost sestavovat týmy, řešit stres na pracovišti, konflikty mezi zaměstnanci nebo umění poskytovat zpětnou vazbu. Podobné měkké dovednosti jsou pro řídící pracovníky stále důležitější, protože je nevyužijí jen při komunikaci se zaměstnanci, ale také při jednání se zákazníky či obchodními partnery.
Zaměstnanci vzdělávání oceňují
Tato firemní školení pro vás samozřejmě nejsou povinná, vyplatí se ale hned z několika důvodů. V první řadě je to způsob, jak dát zaměstnanci najevo, že vám na něm záleží. Tím, že jste jej ochotni uvolnit z práce a platíte mu školení, ukazujete, že se zajímáte o jeho osobní rozvoj a že vám za tuto investici stojí.
Za oblíbený benefit označují firemní semináře i samotní zaměstnanci. Podle průzkumu agentury Hays mají letos o osobní rozvoj zájem tři zaměstnanci z pěti. Pokud by se rozhodovali mezi nabídkami dvou firem, tak se zřejmě budou zajímat i o to, jak šéfové přistupují ke vzdělávání.
Zaměstnanec navíc na školení načerpá nové znalosti, kontakty i inspiraci, takže bude mít po návratu ze semináře pravděpodobně mnohem větší chuť k práci. Tu přitom může „přenést“ i na své kolegy. Kromě toho, že se tak zlepší atmosféra ve firmě, je známé, že motivovaní lidé zvládnou více práce a často s lepšími výsledky. Důvod? Díky svému nadšení jsou zaměstnanci kreativnější a efektivnější.