Publikováno 2. ledna, 2023
Franšízových konceptů je v Česku mnoho. Nejvíce lákají pizzy
Zájem o franšízové podnikání trvá i přesto, že se blíží ekonomická recese. Hospodářský cyklus mluví jasně a dění ve světě i u nás tomu všemu jenom nahrává do karet. Pakliže patříte k osobnostem, které se nemají v povaze vzdávat a skutečně touží po svém vlastním podnikání, franchising se jim může zamlouvat. Skvělá podnikatelská příležitost, která se může dotknout různých oborů. Baví vás komunikace s lidmi? Extéria Market pro vás může být to pravé. Nebo jste fanoušky spíše gastronomie? Rychlá občerstvení s pizzou jako dominantou se také nabízí.
Není to jen o pizze
Z posledních průzkumů jde jasně vidět, že zájem o franšízové podnikání roste a že největší zájem je především o fastfoodové koncepty. Je to logické, o gastronomii bude zájem prakticky vždycky. Největším tahounem a zároveň také lákadlem je pizza, kterou mají rádi lidé napříč celým světem.
Domnívat se, že na franšízovém trhu u nás převažují zahraniční podniky je však mylné. Naopak převažují spíše tuzemští podnikatelé a jejich gastrokoncepty.
Stejně tak je však mylná domněnka ta, že se franšízový trh točí jenom kolem gastronomie a rychlého občerstvení ve středu s pizzou. Ve skutečnosti to není jenom o pizze, ale také o řadě dalších oborech, jako je například nábytek nebo vzdělávání. I v těchto odvětvích narostl počet nových podniků, jež se mohou formou franchisingu rozšířit dál po republice.
Brzká návratnost
Pro řadu budoucích podnikatelů, kteří nemají osobní vize nebo vlastní podnikatelské nápady je franchising naprosto ideální, navíc slibující brzkou návratnost. Z posledních průzkumů vyplývá, že se původní investice vrátí do čtyř let, což je naprosto fantastické, domnívají se mnozí dnes velmi úspěšní podnikatelé.
Díky tomu, že se nevstupuje do neznámé řeky, ale na půdu, kde jsou zákazníci takzvaným zahřátým publikem je riziko neúspěchu velmi malé.