Publikováno 25. března, 2018
Firmy musí zlepšit komunikaci s uchazeči o zaměstnání
Všude se píše spousta rad, jak zaujmout personalisty, sepsat dobrý životopis, neztrapnit se při osobním pohovoru a tak dále. Nikdo ale neradí firmám, jak by se měly chovat k zájemcům o zaměstnání. Přitom ani ty vždy nedodržují zásady slušného chování. Většinou se prohřeší tím, že zájemcům ani neodpoví.
Trh práce je v současné době přesycený nabídkami. Uchazeč by mohl klidně denně psát do další firmy, protože inzeráty hledající posilu přibývají se skutečně vysokou frekvencí. Většina z nich to ale nedělá. Vyberou si jednu či dvě firmy, tam pošlou svůj pečlivě zpracovaný životopis a čekají na odpověď. Častokrát marně.
Proč firmy neodpovídají?
Personalisté musí mnohdy čekat na vyjádření svých nadřízených, což dost často trvá docela dlouho. Pak se kvůli délce procesu cítí tak hloupě, že radši vůbec neodpoví. Další si zase neví rady s tím, co neúspěšným kandidátům psát. A pak je tady speciální skupina těch, kteří si myslí, jak vše chytře vyřeší, pokud do inzerátu napíšou poznámku „Jestliže se vám neozveme do 14 dnů, vybrali jsme jiného kandidáta“. Odepsat je přitom slušnost i v takovém případě.
A proč by měly?
Každý uchazeč netrpělivě čeká, až mu odpoví. Nikdo nemá rád, když neví, na čem je. Odpověď na inzerát práce je tedy slušností, i kdyby měla být negativní. Už jen proto, že uchazeč může firmě její neschopnost komunikace vrátit. Stačí, aby se zmínil někde na sociálních sítích či udělil negativní hodnocení. Víte, jak rychle se v dnešní době informace šíří? Jestliže firma uchazečům o zaměstnání neodpovídá, v 91 % ji okamžitě začnou pokládat za nedůvěryhodnou. Nevěříte? Přečtěte si další zajímavé statistiky ve článku Na trhu práce chybí komunikace směrem od firmy k uchazeči.
I pozdní odpověď tedy stojí za to. Slušnost je napsat všem uchazečům, že jim děkujete za zájem a popřát jim hodně štěstí při hledání nového zaměstnání.