Publikováno 4. května, 2019
5 nejčastějších chyb Facebook marketingu
Facebooková reklama dnes patří mezi nejoblíbenější způsoby propagace. Mnozí se však při ní dopouští celé řady chyb, které je připravují o nemalé finance a brání jim dosáhnout kýženého výsledku. Které patří mezi ty nejčastější?
Cílíte příliš široce
Pokuste se cílit na co nejrelevantnější skupinu lidí. Facebook disponuje velkým množstvím informací o svých uživatelích, s nimiž můžete dobře pracovat. Věk, pohlaví, rodinný stav, vzdělání, zájmy, pracovní pozice, bydliště nebo nákupní chování – všechny tyto parametry můžete využít ve svůj prospěch.
Podceňujete komunikaci
Komunikace je na sociálních sítích klíčová. Sledujte rovněž komentáře pod reklamou a reagujte na ně, zpětná vazba totiž sehrává důležitou úlohu. Mnohdy fanoušci píší dotazy na zboží, čehož můžete využít. Reagovat byste měli i na negativní postřehy, můžete nabídnout pohled z druhé strany.
Nesprávně nastavujete reklamní kampaně
Správně nastavená kampaň může tvořit důležitou část internetových příjmů. V opačném případě se ale může stát doslova černou dírou na peníze. Bezhlavé investování, které se neopírá o žádnou strategii ani plán, je cestou do pekla. Chcete-li si být jisti, že facebookovou reklamu využíváte na maximum, obraťte se na profesionály – reklamní agentury. Ty mají dostatek zkušeností a vědí, co opravdu funguje. Sledují aktuální trendy v oboru a mají přístup k datům, která dovedou správně interpretovat.
Nevyužíváte remarketing
Spousta lidí nenakoupí hned napoprvé, potřebují si všechno promyslet, porovnat nabídky. Jakmile jste ale uživatele už jednou zaujali, byla by škoda ztratit ho kvůli tomu, že jste se mu nepřipomněli. Nyní už můžete cílit konkrétněji, a to jak textem, tak jasnou výzvou. Pokud remarketing nepoužíváte, přenecháváte tak vaše potenciální zákazníky aktivnější konkurenci.
Zapomínáte na provázanost
V online marketingu platí, že všechno souvisí se vším. Chcete-li přivést na váš web návštěvníky, pak k tomu můžete využít nejrůznější metody, jako je SEO, PPC a podobně. Avšak aby se z návštěvníků stali zákazníci, musí je vaše webová stránka přesvědčit, že vy jste ti praví. „Pracovat“ musíte na všech frontách, jedině komplexní přístup je totiž klíčem k úspěchu.