Publikováno 5. února, 2019
3 praktické tipy, jak v dnešním světě zaujmout
Některé výrobky, služby, nebo třeba myšlenky jsou vlivnější než jiné. Víte, proč tomu tak je? A zajímá vás, jak můžete vy sami „nakažlivost“ své osobnosti, výrobku nebo služby podpořit? Přečtěte si 3 praktické tipy, které vycházejí z poznatků profesora Jonaha Bergera.
Nepodceňujte společenskou měnu
Nejspíše nebudeme daleko od pravdy, když řekneme, že každý z nás chce v ostatních budit dobrý dojem. A je jedno, v jaké sociální skupině se zrovna pohybujeme. Dosadit si zde můžete prostředí nadnárodní korporace, nebo třeba účastníky nedělní bohoslužby. Vždy chceme, aby si o nás druzí mysleli, že jsme zajímaví.
TIP: Chcete dále rozvést své obchodní a prodejní dovednosti? Navštivte kurz Kouč a posilte své komunikační a manažerské dovednosti.
Toto chování v nás přitom dřímá již od pravěku. Již v té době se lidstvo naučilo, že díky příslušnosti k tlupě se každému člověku daří lépe. Dokáže přežít a posunout se dál. To, jak se každý den oblékáme a jaké věci nás obklopují, vytváří naši image. A tato image náš kredit v očích ostatních výrazně ovlivňuje. A právě to je společenská měna. Význam jedince přitom vzroste při různých příležitostech. Koupí značkového oblečení, četbou určité knihy, známostí se zajímavou osobou, nebo třeba sympatiemi k určité politické straně.
Spouštěcí mechanismus pro vaše okolí
Pokud chceme, aby o nás lidé mluvili s ostatními, potřebujeme navrhnout takový obsah, který se stane častým spouštěcím mechanismem. A platí to nejen o nás, ale i o našich výrobcích či službách. Spouštěcí mechanismus přitom funguje na principu stimulů. Určitý pojem v nás okamžitě vyvolá představu jiných pojmů (například Plzeň – pivo, čaj – káva a mnoho dalších).
Většina konverzace probíhá každodenně na nahodilá témata. Co na mysli, to na jazyku. Pokud tedy přimějete, aby lidé přemýšleli o vás, vašich výrobcích a službách, bude se o nich ve společnosti mnohem častěji mluvit.
Emoce budí zájem
To je poměrně rozšířená pravda. Pokud něco dokáže probudit naše emoce, přirozeně o tom mluvíme. A šíříme to dál. Emoce, které potřebujeme v ostatních vyvolat, by měly být pozitivní. Tedy například úžas, nadšení, pobavení, nebo zdravé naštvání se, které vede k akci.
Je třeba si dávat pozor na emoce smutku a strachu, které mohou vést k naprostému opaku, než je pozitivní propojení s vaším výrobkem či službou. Pokud umíte ve spojení s vámi nebo s vašimi výrobky v ostatních probudit emoce, činíte je lépe zapamatovatelné. A lidé si poté s vámi nebo s vašimi výrobky vytvářejí vztah.
Více informací ze světa osobního rozvoje najdete na www.marketahamrlova.cz.