Publikováno 18. února, 2023
Jak chybují dnešní manažeři?
Být manažerem chce být dnes každý. Bohužel ne všichni z toho správného důvodu. Někteří vidí pouze peníze, které na těchto pozicích jsou sice krásné, ale na druhou stranu nejsou pro nic, za nic. Musí se vynaložit maximální úsilí, což jistě potvrdí i personální agentura v Olomouci, která se na nábor zaměstnanců specializuje.
Manažeři už nejsou, co bývali
Možná i kvůli tomu, jak se na manažerské pozice hrnou i ti, kteří nemají praxi, ale nemají ani odhodlání či si danou pozici vůbec nezasloužili, chyb, ke kterým na jejich postech dochází, přibývá. To ostatně dokazují i statistiky říkající, že manažeři by si měli co nejdříve zamést před vlastním prahem a nezapomínat na to, co dokáže ostatní motivovat a posouvat kupředu.
Manažeři tu totiž nejsou jenom na parádu, ale musí vést celé oddělení či pobočku a zároveň také postarat se o to, aby daná část společnosti fungovala. Co konkrétně tedy dělají špatně, respektive nedělají vůbec?
Žádná chvála, žádná motivace
Mnozí manažeři motivují a chválí jenom sebe, ale zapomínají na ty, na kterých vlastně společnost stojí. A to na zaměstnance. Právě ti by se neměli zapomínat chválit a motivovat, aby produktivita a efektivita práce zůstala zachována, a tím pádem i zachovány výsledky, kterých firma opakovaně dosahuje a které chce sama neustále pokořovat.
Motivovat a chválit zaměstnance je skutečně třeba. Forma motivace a chvály může vypadat různě. Můžete je motivovat finanční odměnou, ale samozřejmě i jinými benefity.
Nezapomeňte však myslet na to, že i kritika je zapotřebí. Pouze chvála není konstruktivní, ale pokud bude podložena jemnou kritikou nebo podněty ke zlepšení, člověk se rázem do práce dá jinak a s větším odhodláním, případně radostí. Snažte se, aby chvála přišla před kritikou, bude brána lépe a nekriticky.