Publikováno 17. června, 2018
Chcete prodávat po telefonu? Rady, jak být dobrým
Mnoho lidí má v krvi schopnosti spojené s prodejem. Jste na tom stejně? Potom pamatujte na to, že je nutné je neustále zdokonalovat a zlepšovat. Dnes je velkým hitem prodej po telefonu. Chcete být právě v této oblasti těmi nejlepší? Pokud ano, tady je návod, jak to zvládnout.
Získejte zkušenosti
Jedná se o speciální oblast prodeje, kterou je třeba se naučit. Je třeba získat prvotní zkušenosti. Jak na ně? Můžete je najít třeba ve svém prvním zaměstnání tohoto typu. Zkusit lze Crystalcall.eu, což je jedno ze známých call center, kde lze zahájit kariéru telefonisty. Během daného působení se naučíte mnoho věcí, které jsou spojeny
- S intonací
- S vedením hovoru
- S vyslechnutím klienta
Je třeba znát to, co prodáváte
Je jedno, zda se bude jednat o konkrétní hmotný produkt, nebo se bude jednat o službu. V obou případech musíte mít zcela jasno o všech detailech. Proč? Efektivní telemarketing je ten, který je spojený s tím, že budete moci případnému zákazníkovi odpovědět na jeho otázky. A tím ho i přesvědčíte k samotné koupi. Když si lze před voláním produkt vyzkoušet, jenom lépe
Call script je nutností
Nelze jenom tak sednout k telefonu a jenom tak z hlavy začít mluvit o tom, co nabízíte. Základem úspěchu je takzvaný call script. Jde vlastně o návod, který si sestavíte před prvním hovorem. Bude z něho jasné, co klientovi říkat, čím ho zaujmout, stejně jako by v něm měly být uvedeny odpovědi na jedny z nejčastějších argumentů, které se mohou objevit.
Netlačte na pilu
V takovém případě se objeví opačný efekt, než očekáváte. Váš potenciální klient se zasekne a nebude mít zájem. Základem úspěšného hovoru je milá komunikace, vysvětlení pozitiv a důvodů ke koupi, a následovat by měla jednoduchá call-to-action. Tedy výzva k samotnému objednání. Tato cesta je mnohem úspěšnější, než velmi tvrdé přemlouvání od samotného začátku hovoru.