Publikováno 17. března, 2016
Už jste začali budovat svou značku?
Říkáte si, co je to za otázku. Nejste přece Coca cola nebo Nike. Máte malou firmu v malém městě, třeba stavební, prodáváte nábytek, projektujete, poskytujete služby. Nemáte na blbosti ani čas, ani peníze na vyhazování.
Svou značku už budujete
Možná to netušíte, ale pokud jste vstoupili do veřejného prostoru a něco nabízíte, svou značku už budujete. Třeba nemáte logo ani slogan, přesto si o vás klienti a zákazníci dělají představu podle toho, co a jakým způsobem nabízíte. Jsou to asociace, které si ve spojitosti s vámi vybaví. Lidé se rádi baví o tom, co si kde koupili a jaký z toho měli zážitek. Dobré výrobky a služby doporučují svým blízkým a známým. Značka pomůže odlišit stejné výrobky od konkurence, ať už se jedná o auta nebo o chleba.
Dobré jméno pracuje pro vás
Základem budování značky je budování dobrého jména. Týká se to firem, finančních poradců, kadeřnic, restaurací i podnikatelů na volné noze. Každý z nich prodává své služby a produkty, důležité je, jak dojmy a pocity při tom mají zákazníci. Zkuste si odpovědět na otázku, proč do své oblíbené restaurace jedete klidně 20 km, když máte desítky jiných blíž? Asi odpovíte, že tam výborně vaří, je milá obsluha, útulné prostředí. Na rozdíl od jiných podniků tam mají stále plno a je nutná rezervace předem. Lidé o tom mluví a restaurace díky dobrému jménu vzkvétá.
Základy vaší značky
Pamatujete si, proč vzniklo vaše podnikání? Víte i dnes, co chcete lidem přinášet, jaké problémy jim pomáháte řešit? Zkuste si ty důvody konkrétně zformulovat a napsat. Potřebují to vědět i vaši zaměstnanci, kolegové, klienti. Lidé mají rádi příběhy. Důvodem, proč jste se pustili do podnikání, je řešit nějaký konkrétní problém – stavět domy s ohledem na životní prostředí, stříhat vlasy a dodávat lidem sebevědomí, připravit do krabiček určitou dietu… Když to budete dělat srdcem a s nápady, zákazníci si vás zapamatují.